In cazul in care culoarea fumului evacuat pe teava de esapament se schimba, este important sa acordam atentie acestei modificari si sa aflam motivul.

In cazul in care culoarea fumului evacuat pe teava de esapament se schimba, este important sa acordam atentie acestei modificari si sa aflam motivul pentru care a survenit aceasta schimbare. In functie de culoarea si tipul de fum emis, problema poate fi de o gravitate mai mare sau mai mica. In acest articol vom discuta despre principalele cauze care pot determina aparitia fumului alb, dar si despre pasii pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a rezolva aceasta problema. 

Faptul ca apare fum de culoare alba pe teava de esapament nu inseamna neaparat ca problema este grava. Un indicator important este legat de densitatea fumului emis la evacuare. Astfel, in mod normal, fumul alb apare ca rezultat al condensului format la nivelul sistemului de evacuare al autoturismului.

In conditiile in care acest fum are o densitate scazuta, prezentandu-se mai degraba sub forma de vapori, nu este necesar sa ne facem probleme. In cazul in care densitatea fumului este crescuta, este bine sa investigam cauzele care au determinat aceasta modificare. Un fum cu densitate mai mare ne poate indica aparitia unei probleme la instalatia de racire a motorului, care poate avea repercursiuni grave si de multe ori extrem de costisitoare.

===Defectiuni ale pompei de injectie si ale injectoarelor 

In cazul in care masina este Diesel si produce fum alb dens la pornire, este un semn ca pompa de injectie si injectoarele ar trebui verificate. Puteti face acest lucru cu ajutorul unui mecanic, intrucat manopera necesita cunostinte tehnice temeinice. 

===Scurgeri ale lichidului de racire 

Scurgerea lichidului de racire poate fi motivul pentru care apare fum de culoare alba la evacuare. Acest fenomen apare atunci cand apa sau antigelul ajung la nivelul cilindrilor prin supraincalzirea motorului si deteriorarea garniturilor. In cazul in care masina nu are lichid de racire, poate surveni procesul de supraincalzire si poate duce la evacuarea unui fum de culoare alba. 

===Alte tipuri de probleme care pot sa apara 

Fumul de culoare alba poate sa apara si in timpul mersului, lucru care ne duce cu gandul la probleme mult mai grave, reprezentate fie de defectiuni la nivelul cilindrilor motorului, garniturii de chiulasa sau filtrului de combustibil. Totodata, mai pot aparea  si atunci cand motorul este infundat sau crapat.

In acest caz, este indicat sa intervii de urgenta si sa apelezi la ajutor specializat pentru a rezolva problema. In cazul in care intretinerea autoturismului este realizata la intervale periodice, o astfel de problema poate fi depistata in timp util si poate fi remediata cu costuri cat mai mici. 

Cum procedam in cazul in care masina evacueaza fum alb

Ideal ar fi ca problema sa fie rezolvata in cadrul unui service autorizat. In cazul in care decizi sa te ocupi pe cont propriu de aceasta manopera, trebuie sa urmezi anumiti pasi:

Pasul 1 – verifica garnitura de admitere – aceasta garnitura trebuie verificata de fiecare data cand ne confruntam cu problema unui fum alb care este pe teava de esapament. Aceasta garnitura are rolul de a asigura etanseitatea galeriei de admisie de chiulasa. In cazul in care survin probleme la acest nivel, lichidul de racire va ajunge in camera de combustie si va determina aparitia de fum alb in timpul mersului. 

Pasul 2 – examineaza garnitura de chiulasa. In cazul in care problema nu este localizata la nivelul garniturii de admisie, este indicat sa verificam garnitura de chiulasa.

Pasul 3 – verifica aparitia unei fisuri in capul cilindrului – in conditii de supraincalzire, aceasta portiune poate sa sufere modificari si sa fie deteriorata. 
In cazul in care masina scoate fum alb la pornire, este posibil ca problema sa fie localizata la un cap de cilindru crapat sau deformat, o problema a garniturii de chiulasa, sau de un bloc motor fisurat.

Daca problema apare in momentul in care acceleram, este determinata fie de lichidul de transmisie, fie de lichidul de racire. In cazul in care fumul provine de la lichidul de racire, problema va fi localizata la nivelul capului cilindrului sau la garnitura de chiulasa. Un test cu presiune va evidentia exact problema. In anumite situatii insa, fumul alb de la evacuare are miros de benzina. 

In cazul in care motorul incepe sa dea rateuri, combustibilul brut va ajunge in afara, ceea ce va determina o functionare mai greoaie a autoturismului si va duce la aparitia unui miros de combustibil. In cazul in care fumul alb apare atunci cand masina stationeaza sau este la ralanti, este posibil sa existe scurgeri de ulei in interior. Aceasta problema trebuie rezolvata cat mai rapid, deoarece poate provoca daune importante la nivelul bujiilor si injectoarelor. 

Daca fumul de culoare alba apare atunci cand afara este frig acest fenomen este normal, in cazul in care apare doar din cand in cand. Daca fumul este continuu trebuie investigata exact cauza care a determinat aparitia problemei.